Kiakasztotta a MÁVappot és az automatákat az új tarifarendszer
A félórásra tervezett átállás péntek délelőttig elhúzódott, érdemes frissíteni vagy újratelepíteni az appot.
A félórásra tervezett átállás péntek délelőttig elhúzódott, érdemes frissíteni vagy újratelepíteni az appot.
Március elsejétől nemcsak olcsóbb lesz a Budapest bérlet, de a főpolgármester szerint a kormányzattal kötött megállapodás a városon belüli és az agglomerációs közösségi közlekedési tarifarendszerről a fővárosnak és a közlekedőknek is kedvező.
Két éve jelent meg a BudapestGO alkalmazás, akciós jegyárral és nyereményjátékkal ünnepel a BKK.
Bár a pontosságot és a szolgáltatás minőségét tekintve sokszor kihívásokkal küzdöttek, az utazások száma jelentősen nőtt a MÁV–Volán-csoport járművein.
A fővárosiak új, olcsóbb szuperbérletet kapnak a vármegyebérlet képében. A BKK csökkenti a Budapest-bérlet árát, még árverseny is kezdődhet, ha a MÁV beszáll. A főpolgármester végső soron feladta a főváros önálló tarifapolitikáját, a bevezetendő rendszerben csak a kormány politikai akaratán múlik, elszipkázza-e a kritikus bevételeket, és keresztbe tesz-e a fővárosnak ez elszámolásokkal. Amelyek részleteit még ki sem dolgozták.
Hódmezővásárhely ellenzéki polgármestere elfogadná a közlekedési miniszter javaslatát a tarifaközösségre, bár ezt Lázár Budapesten kívül másnak nem ajánlotta fel konkrétan.
Lázár szerint a jövőben Debrecenben épül fel a vidék fővárosa, ehhez pedig a kormány 700 milliárd forintnyi beruházással járul hozzá, aminek a java azt szolgálja, hogy a városban épült vagy épülő gyárakat megközelíthessék, mert például 50 ezer új munkást is mozgatni kell. Lázár megnyugtatott mindenkit: alkotmányos jog, hogy eljusson a magyar A pontból B pontba. A Budapest-bérlet megszűnik, bár Lázár jelezte: „a kormány nem akarja szívatni sem a főpolgármestert, sem a budapestieket".
Lázár János építésügyi miniszter felelősségét hangoztatja a volt államtitkár a bérlettel kapcsolatos újabb fordulat után.
Közel 20 évvel vetné vissza a fővárosi tömegközlekedést, ha a minisztérium megszüntetné az együttműködést. Az állam Tarlós István idején azzal az ígérettel vette át a HÉV-eket, hogy az utasok nem járhatnak rosszabbul.
Sztrájkra készül december 10-én és 11-én a volánbuszosok szakszervezete, mert nem kaptak béremelési ajánlatot. Közben a sztrájkoló volánosok mellé állt a BKV-s szakszervezet is, az ő volánbuszos tagjai is csatlakozhatnak a munkabeszüntetéshez.
A főpolgármester „csak egyetérteni” tud azzal, ha a Lázárék az egész országra kiterjesztik a 14 éven aluliak ingyenes tömegközlekedését.
Éppen 150 éve jött létre Budapest, pont 140 éve fogant meg a gondolat, hogy villamosok közlekedjenek a Nagykörúton, és most 100 éve, hogy egységesen sárgára festették őket. Az első Siemenstől a mai Combinókig sok minden változott a közel másfél évszázad során, miközben valóságos fogalom lett.
A magas energiaárak miatt kellene még 90 milliárd forint, és valószínűleg a vármegyebérletek miatti bevételkiesést is pótolni kell a cégeknél.
Az augusztus 20-ai nemzeti ünnephez kapcsolódó állami rendezvények miatt több helyen kell forgalomkorlátozásra és lezárásokra készülni Budapesten. A BKK a közösségi közlekedés, különösen a metrók igénybevételét javasolja az ünnepi hétvégén.
A Bécsbe, Ljubljanába induló vonatokhoz is több kocsit kapcsolnak, és a HÉV is gyakrabban jár szerdán, hogy a Szigeten fesztiválozók könnyebben hazajussanak.
Extrém hőség tombolt Európa nagy részén; tovább csökkent a magyar irányadó kamat és az MNB szerint folytatódhat a gazdasági helyzetünk javulása; kútba esik a nagy Mbappé-üzlet, de a szaúdi nyomulás így is egyre nagyobb a sportban. Ez a hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.
A főváros a kormánnyal kötött megállapodása alapján most havi 548 millió forinttal járul hozzá az agglomerációs közösségi közlekedési finanszírozásához.
A BKV – a Fővárosi Önkormányzat pénztárcájából – idén csak a Széll Kálmán tér és a Hűvösvölgy között hajt végre nagy felújítást, ott 5,6 milliárd forintot költenek el.